УРОК ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ 11 клас Тема: Музична культура. Узагальнення знань Мета: -організувати тестовий контроль знань, умінь та навичок учнів 11 класу з теми "Музична культура"; - узагальнити та систематизувати знання учнів з теми; - розвивати творчі здібності, пізнавальну активність; - вдосконалювати навички написання обгрунтованих та розгорнутих відповідей на питання тесту; - виховувати прагнення досягати високих результатів, толерантність, шанобли- ве та неупереджене ставлення до культури інших народів, музичних надбань світової культури. Обладнання:- зоровий ряд: портрети композиторів та виконавців; - музичний ряд: фрагменти найвідоміших музичних творів, з якими учні знайомилися на уроках; - тестові завдання ( на бланках, 4-рівневі, у 2 варіантах). Тип уроку: контроль ЗУН. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми й мети уроку. ІІІ. Основна частина. 1. Інструкція до виконання тестового завдання. Комплексний чотирирівневий варіативний тест складається з 12 завдань. Тест побудований за принципом "від простого до складного", кожний рівень має обсяги завдань, пропорційні дванадцятибальній градації: 3,6, 9, 12. І рівень - закриті тести множинного вибору, має 6 завдань, кожна правильна відповідь якого оцінюється 0,5 балу. ІІ рівень - тести на встановлення відповідності, 3 завдання по 1 балу за кожну правильну відповідь. (Частково неправильні відповіді оцінюються у 0.25 балу та віднімаються від загального рахунку). ІІІ рівень - тести відкритого типу, складаються з 2 питань, по 1,5 бали за правильну та обгрунтовану відповідь. ІV рівень - має завдання, на яке потрібно дати докладну розгорнуту відповідь, яка оцінюється у 3 бали. 2.Подання матеріалу. 3.Виконання завдання учнями. ІV. Заключна частина. Домашнє завдання: скласти власні тести, кросворди та ін. Рефлексія: Чи задоволений я своєю працею на уроці?
Д О Д А Т К И Бланк відповідей - І варіант. Бланк відповідей - ІІ варіант.
СВІТОВА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Дата___________Клас_______________Прізвище учня_________________________ Варіант 1 ТЕМА: "Музична культура" Початковий рівень 1. До композиторів-романтиків належать: А. В.А.Моцарт, Л.ван Бетховен, Ж.Бізе, М.Мусоргський. Б. Ф.Ліст, М.Лисенко, Ф. Шопен, Е.Гріг. В. Й.Гайдн, М.Римський-Корсаков, Ф.Ліст, Ф. Шуберт. 2. Автором знаменитих сонат "Місячна", "Патетична" та "Апасіоната" є: А. В.А.Моцарт; Б. Й.Гайдн; В. Л.ван Бетховен. 3. Сурою в індійському музичному мистецтві називають: А. Ноту; Б. Приспів; В. Релігійний текст. 4. Шансон - це: А. різновид народної або естрадної пісні ліричного змісту; Б. естрадна пісня - танець у повільному темпі; В. світська лірична пісня афро-американців. 5. До визначних виконавців джазу належать: А. Ш.Азнавур, Е.Преслі, Л.Армстронг. Б. Л.Армстронг, Е.Фітцджеральд, Д.Елінгтон. В. Е.Преслі, Ф.Сінатра, Джо Дассен. 6. До напрямів рок-музики відносяться: А. рок-н-рол, ритм-енд-блюз, кантрі-рок. Б. глем-рок, спірічуелс, регтайм. В. хард-рок, блюз, регтайм. Середній рівень 7. Встановіть відповідність між композиторами та їх творами: 1. Л. ван Бетховен А. "Кармен" 2. Р.Вагнер Б. "Ода до радості" 3. Ж.Бізе В. "Лісовий цар" 4. Ф.Шуберт Г. "Політ Валькірій" 8. Встановіть відповідність між напрямами сучасної музики та виконавцями: 1. джаз А. Мадонна 2. поп-музика Б. Е.Преслі 3. рок-музика В. Л.Армстронг 4. рок-н-рол Г. Ш.Азнавур 5. шансон Д. М.Джексон Е. Міккі Джагер Є. Е.Піаф 9. Встановіть відповідність між композитором та його батьківщиною: 1. Ф.Шопен А. Норвегія 2. М.Лисенко Б. Австрія 3. Е.Гріг В. Польща 4. Ф.Шуберт Г. Росія 5. М. Глінка Д. Україна
Достатній рівень 10. З яких напрямів складається рок-музика? Назвіть відомі групи та виконавців. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 11. Схарактеризуйте спільні риси музичних культур Індії та Китаю.________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень 12. Дайте розгорнуту відповідь. Схарактеризуйте історичні умови розвитку музичного романтизму. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка____________________________
СВІТОВА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА Дата____________Клас______________Прізвище учня________________________ Варіант 2 ТЕМА: "Музична культура" Початковий рівень 1. До віденського класицизму належать: А. Й.Гайдн, В.А.Моцарт, Л.ван Бетховен. Б. Ф.Вебер, М.Глінка, Й.Штраус. В. Ж.Бізе, П.Чайковський, Й. Брамс. 2. Автором "Молитви за Україну", гімну "Вічний революціонер" є: А. Ф.Ліст. Б.М.Лисенко. В. Б.Сметана. 3.Кого з індуїстських богів називають Небесним Танцівником? А. Брахму. Б. Вішну. В. Шиву. 4. Джаз - це: А. жанр музики, створеної з використанням електронного обладнання. Б. жанр професійної музики, який виник у ХХ ст. у США внаслідок взаємодії африканської та європейської танцювальної музики. В. розважальна молодіжна музика. 5. До французьких шансоньє належать: А. Е.Піаф, Ш.Азнавур, П.Каас. Б. Б.Сміт, Ів Монтан, Е.Піаф. В. Л.Армстронг, Е.Преслі, Ш.Азнавур. 6. До видатних виконавців поп-музики відносять: А. Мадонну, М.Джексона, М.Джаггера. Б. Е.Преслі, М.Джексона,У.Хьюстон. В. М.Джексона, Шакіру, Мадонну. Середній рівень 7. Встановіть відповідність між композиторами та їх творами: 1. Е.Гріг А. "Реквієм за мрією" 2. М.Лисенко Б. "Привид опери" 3. А.Вебер В. "Ранковий настрій" 4. В.А.Моцарт Г. "Молитва за Україну" 8. Встановіть відповідність між напрямами сучасної музики та виконавцями: 1. поп-музика А. П.Каас 2. джаз Б. Б.Гудмен 3. свінг В. Е.Фітцджеральд 4. рок-музика Г. Шакіра 5. шансон Д. Л.Армстронг Е. У.Хьюстон Є. Дж.Хендрікс 9. Встановіть відповідність між композитором та його батьківщиною: 1.Д.Верді А.Німеччина 2. Л.ван Бетховен Б. Чехія 3. Р.Вагнер В. Австрія 4. Ф.Ліст Г. Італія 5. Б.Сметана Д. Угорщина
Достатній рівень 10. Назвіть композиторів-романтиків та їх найвидатніші твори: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 11. Схарактеризуйте стилі, що є витоками джазу.________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень 12. Дайте докладну розгорнуту відповідь. Розкрийте духовні основи східного музичного мистецтва. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка_____________________
ВІДПОВІДІ НА ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ І варіант 1. - Б 2. - В 3. - А 4. - А 5. - Б 6. - А
7. 1 - Б; 2 - Г; 3 - А; 4 - В 8. 1 - В;2 - А,Д; 3 - Е; 4 - Б; 5 - Г,Є 9. 1 - В; 2 - Д; 3 - А; 4 - Б; 5 - Г ІІ варіант 1. - А 2. - Б 3. - В 4. - Б 5. - А 6. - В