Інтегрований урок (ОТМ+Українська мова) - Конспекты уроков - Изобразительное искусство - Каталог файлов - Сайт Ильясовой Наталии
ФЕНИКС
 Каталог файлов
Главная » Файлы » Изобразительное искусство » Конспекты уроков

Інтегрований урок (ОТМ+Українська мова)
02-07-2012, 20:01

ШАХТАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів № 19

ШАХТАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

(ОТМ + УКРАЇНСЬКА МОВА)  7 клас

"ПРОСТІР У ВІДТВОРЕННІ ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА.

АУДІЮВАННЯ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ

"ГОРОД БІЛЯ ХАТИ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБИЛА

 спеціаліст ІІ категорії

вчитель української мови,

літератури, художньої

культури та ОТМ

ІЛЬЯСОВА Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шахтарськ – 2012

 

 

Мета: - розширити знання про зображення простору з високою лінією горизонту,

              про призначення перспективи пташиного польоту у проектній діяльності,

              навчити правильно обирати лінію горизонту згідно з композицією;

            - розвивати образне мислення, уяву; вдосконалювати навички кольоропередачі;

              опрацьовувати на практиці правила лінійної та повітряної перспективи;

            - навчати вміння сприймати на слух незнайомий текст і розуміти з одного

              прослуховування зміст, тему та ідею;

           - виховувати естетичний смак, любов до природи, взаєморозуміння та взаємо-

             повагу у колективі.

Обладнання: - зоровий ряд: фотоетюд "Всі соняшники сміються"(Є.Гуцало), фото-

             етюд "Маки ловлять промені сонця, хочуть націдити їх до вінця" (У.Кравчен-

             ко), фотографії пейзажів з висоти пташиного польоту;

           - тексти для аудіювання; тестові завдання для контролю засвоєного;

           - матеріали: альбом, фарби, пензлі, фломастери, олівці.

 

Тип уроку: бінарний, або інтегрований.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

     1. Що називають штучним життєвим середовищем?

     2. Яку роль виконує архітектор у створенні об"єктів штучного життєвого середо-вища?

     3. Яке зображення допомагає передавати реалістичне уявлення про об"єкт та його зв"язок з природним середовищем?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми та мети уроку.

Слово вчителя.

      Бажання вільно літати над безкраїми просторами виникло у людини у давні часи, і велика кількість вчених шукали шляхів вирішення цього питання. Завдяки технічному прогресу з"явилася можливість піднятися високо в небо. Були створені  літальні апарати, будинки – хмарочоси, телебашти, за допомогою яких людина досягла висоти. А там!... Відкрилися краєвиди незрівнянної краси: поля, ліси, море. А найближче до  серця – бабусин город біля хати.  Мистецтво фотографії дозволило закарбувати ці види, а найперша фотографія з висоти пташиного польоту була створена під час польоту на повітряній кулі. (Демонстрація фотоетюдів).

     На нашому уроці ми спробуємо зобразити простір з висоти пташиного польоту. До речі, наш урок не звичайний, а інтегрований. І ми сьогодні маємо за мету не тільки створити прекрасний пейзаж, а й прослухавши художній текст "Город біля хати",  виконати тестові завдання з метою контролю засвоєння прослуханого тексту. Тому під час слухання тексту робіть замальовки –ескізи, вони допоможуть вам краще засвоїти текст.

 

 

IV. Основна частина уроку.

1.Проведення аудіювання.

 а) читання вчителем художнього тексту "Город біля хати". (Слухаючи вчителя, необхідно глибоко проникати в зміст тексту, щоб зрозуміти взаємозв"язок явищ, фактів, подій тощо. Одночасно виконувати ескізи пейзажних замальовок, які зустрічаються у тексті, враховуючи  композицію висоти пташиного польоту)

 

                                          ГОРОД  БІЛЯ  ХАТИ

          На кожному крилі городу росли кущі барвінку. Здавалось, що він і зимою зеленіє, бо коли тануть сніги, то на світ пробивалось його цупке зелене листя, не змучене холодом, не  скалічене морозом. А коли повітря ставало по-материнськи м"яким та лагідним, то барвінок зацвітав. Зацвітав так, наче небо бризнуло на землю живою своєю блакиттю, зацвітав так, немов дитячі очі землі дивились на тебе довір-ливо.

         Цвітуть соняшники. Озвучені бджолами, вони чомусь схожі для мене на круглі кобзи, які земля підняла зі свого лона на високих живих стеблах. Живе тіло кобз, пахуче, припорошене жовтим пилом, проросле пелюстками, світиться й золотіє, щось промовляє своєю широкою, незгасаючою посмішкою. Скільки того сміху на городі – всі соняшники сміються, веселі, але водночас по-доброму замислені, кожен щось хоче сказати тобі, тільки підійди до нього. Коли заходить сонце, то й соняшники вечоріють, поступово смеркають, поночіють-поночіють. І вже того сміху не видно й не чути на городі, і вже затихають живі кобзи, або ж і зовсім позамовкали. Стоять на межі, поміж грядками, поміж картоплею та кукурудзою нерозсудливі й приязні світильники, а похмурі квіти смутку й темряви.

        Гарбузи в"ються поміж картоплею, спинаються на вишні, перелазять через тин. Вони, прикріпившись чіпкими своїми вусиками, просочуються, пробиваються скрізь, де тільки можуть знайти краплину сонця. Завойований простір вони відзначають високим, зірчастим цвітом, цілими вогняними сузір"ями, які палахкотять поміж кущами картоплі, які завзято здираються на тини, на кущі, які перелазять через рови, з наївною безтурботністю вискакуючи на вигін, на стежку, на дорогу. Розцвітають і там, нашорошуючи навсібіч свої чутливі вусики, аж поки їхню довірливість розтопче в пилюці людська нога, або ж худоба, або ж переїде колесо воза чи велосипеда. Так закінчуються майже всі вилазки гарбузів за межі городу, але це їх не лякає, не зупиняє, - і хіба тут відмовиш городній рослині у вродженій відвазі!..

       Помідори набрякають сонцем повільно – йому важкувато переборювати їхню зелену та тверду впертість. Проте і їх напоює своїм теплом, проте й вони м"якшають, займаються трохи вогнем з одного боку, потім пляма ширшає, вона вже заливає весь помідор, він охоплений пожежею, веселішає, посміхається все бадьоріше, - а там уже, дивись, геть зовсім палахкотить, сміється, регочеться, так йому добре на гарячій літній грядці. І під кожним кущем можеш натрапити на це кругле, соковите сонечко, зриваєш, розламуєш – і лежать на долоні дві іскристі грудочки снігу, тільки криваві, тільки натикані насінням.

      І як молоде зітхання землі, як рожевий подих ранку, стоять на тонких підсвічниках тремтячі маки. Десь у зеленій, бурхливій гущі городу, або на окремій грядці, або попід смарагдовою латкою буряків вони попідставляли свої рум"яні  чашечки, складені з пелюсток, шпарким променям, ловлять їх, хочуть націдити по вінця, - та  хитнеться одна пелюстка, гойднеться друга, і вже розтеклося, вилилося сонячне тепло, і вже знову треба стати непорушно, обережно підставляти рум"яні чашечки, чекати – наллє сонце свого тепла чи не наллє (450 слів, за Є.Гуцалом).

 

 

б) завершення роботи над ескізами;

в)обговорення результатів художньої праці. Розповіді учнів про майбутні пейзажі.

 

2.Робота з тестовими завданнями для контролю засвоєного матеріалу.

 

 

Завдання.Дайте відповіді, обравши один із запропонованих варіантів.

 

1.Де росли кущі барвінку на городі?

   А посередині;

   Б з одного боку;

   В на кожному крилі;

   Г у кутку.

2.Як, за текстом зацвітав барвінок?

   А Як цупке зелене листя;

   Б наче хмаринка на блакитному небі;

   В як сонце на синьому тлі;

   Г немов дитячі очі землі.

3. Ким були озвучені соняшники?

   А  бджолами;

   Б  метеликами;

   В  джмелями;

   Г  лагідним вітерцем.

4. З чим автор тексту порівнює соняшник?

   А  з небесним світилом;

   Б  з бандурою;

   В  з чорною плямою на жовтому обрамленні;

   Г  з кобзою.

5. Що роблять соняшники, коли заходить сонце?

   А  сміються широкою посмішкою;

   Б  світяться і золотіють;

   В  перетворюються на похмурі квіти смутку й темряви;

   Г  по-доброму замислюються.

6. Заради чого в"ються гарбузи, долаючи всі перешколи?

   А  щоб завоювати простір;

   Б  заради краплини сонця;

   В  щоб потрапити під ноги худоби;

   Г  з цікавості.

7. Що робить зірчастий цвіт гарбузів поміж кущів картоплі?

   А  пнеться на кущі;

   Б  ховається у листі; 

   В  палахкотить вогняним сузір"ям;

   Г  нашорошує навсибіч свої чутливі вусики.

 

 

8. У чому, на думку автора, не можна відмовити городній рослині?

  А  у впертості та завзятості;

  Б  у вродженій відвазі;

  В  у цілеспрямованості;

  Г  у красі під час цвітіння.

9. Як набрякають сонцем помідори?

  А  швидко;

  Б  важкувато;

  В  неохоче;

  Г  повільно.

10.Яку метафору вжито в тексті щодо розламаного навпіл помідора?

  А  "кругле, соковите сонечко";

  Б  "вогняні боки";

  В  "посмішка, охоплена пожежею";

  Г  " іскристі грудочки снігу".

11. Що хочуть націдити у свої рум"яні чашечки маки?

   А  молоде зітхання землі;

   Б  сонячне тепло;

   В  рожевий подих ранку;

   Г  бурхливі пахощі городу.

12. Скільки епізодів можна виділити у прослуханому тексті?

   А  два;

   Б  три;

   В  чотири;

   Г  п"ять.

 

 

д) відповідь на запитання до тексту, перевірка виконаних завдань.

 

V.Заключна частина уроку.

1. Домашнє завдання.

        За  ескізами зробити живописний пейзаж. А в зошиті з української мови напишіть переказ одного з епізодів. Назвіть його.

2. Підсумки уроку.  Висновки. Рефлексія. Оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     


Категория: Конспекты уроков | Добавил: Nateil | Теги: українська мова, ОТМ, Інтегрований урок
Просмотров: 2173 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Суббота, 18-05-2024, 16:49
Приветствую Вас Гость
Главная | Регистрация | Вход
Звуковые часы
Форма входа
Категории раздела
Методические материалы [2] Обучающая литература [0]
Конспекты уроков [1] Дизайн и реклама [6]
Шаблоны по ИЗО [0]
Поиск по сайту
Погода в городе

Счетчик посещений
Статистика

Copyright MyCorp © 2024
Tweet